S Richardson Contracting Limited, o firmă cu sediul în Langholm, în Dumfriesshire, Scoția, a achiziționat opt ​​noi Doosan DX160LC-5 HT de 16 tone, excavatoare pe șenile tip High Track pentru lucrări la contractele forestiere ale companiei în întreaga Scoție și Anglia de Nord.

Proprietarul companiei, Simon Richardson, a argumentat alegerea sa din punct de vedere tehnic: „Am primit informaţiile necesare despre excavatoarele Doosan DX160LC-5 HT High Track de la Darren Nicholson şi am fost plăcut surprinşi să constatăm că acestea sunt mașini bine construite, potrivite pentru munca noastră, care ne-au oferit multe avantaje în lucrările forestiere pe care le facem, de la pregătirea terenului, până la drenarea și construirea drumurilor forestiere. Felul în care sunt proiectate excavatoarele Doosan High Track ne permite să depășim cu ușurință cioturile de copaci și alte obstacole în păduri, traversând zonele cu uşurinţă, fără să mai avem nevoie să mutăm atât de multe echipamente.”

 

Un excavator pentru pădure?

Excavatorul DX160LC-5 HT combină structura superioară de la modelul DX140LC-5 de 14 tone al lui Doosan cu şasiul modelului de 18 tone, ridicând garda la sol de la 410 mm la un impresionant 615 mm. În configurația sa standard, adâncimea de săpat a modelului DX160LC-5 HT este de 5.355 mm, înălțimea de săpat este de 8.940 mm, iar distanţa de săpare este de 8.080 mm. Simon Richardson a adăugat: „Spre deosebire de excavatoarele noastre anterioare, care au fost modificate, Doosan DX160LC-5 HTs sunt mașini construite special pentru lucrările forestiere și terenurile accidentate pe care le întreprindem. Inițial am încercat un DX160LC-5 HT și a funcționat foarte bine, iar operatorilor noștri le-a plăcut mașina. Deci a fost o decizie ușoară să cumpărăm mai multe, în special atunci când fac parte din pachetul excelent oferit de Gordons, care combină servicii de întreținere excelente.”

În afară de tăierea arborilor, compania se ocupă şi de întreținerea drumurilor și potecilor, dar şi de amenajarea terenurilor înainte de operaţiunile de replantare. Compania este în afaceri din 2003 și a lucrat pe tot continentul și insulele scoțiene pregătind terenul pentru plantarea copacilor. Deschiderea de noi terenuri pentru plantarea copacilor nu este ușoară, dar datorită unei flote puternice de echipamente, inclusiv excavatoarele Doosan, S Richardson Contracting poate executa orice misiune, oriunde.

Doosan oferă, de asemenea, modelul mai mare, DX180LC-5 HT High Track, care este o versiune îmbunătățită a excavatorului DX180LC-5, încorporând o structură întărită și un sistem de frânare performant. Modelele Doosan High Track sunt concepute pentru a răspunde nevoilor clienților care au nevoie de gardă la sol mai mare, un şasiu rezistent şi un sistem puternic de tracţiune. Ele sunt potrivite pentru construcția drumurilor, terasări, dar şi alte sarcini dificile specifice industriei forestiere, fiind capabile să se deplaseze şi funcţioneze în teren accidentat. DX160LC-5 HT și DX180LC-5 HT sunt propulsate de motorul Perkins 1204F, care combină consumul redus de combustibil cu puterea și cuplul motoarelor mai mari cu o cilindree mai mică. Motorul Perkins 1204F oferă o putere de 81,6 kW (109 CP) sau 94,9 kW (127 CP) la 2000 rpm.

Confort crescut și controlabilitate

Caracteristicile oferite standard în cabina operatorului în DX160LC-5 HT și DX180LC-5 HT sunt printre cele mai bune de pe piață. Excelent deja în ceea ce priveşte spațiul și ergonomia, cabina a fost perfecționată în continuare pentru un grad de confort remarcabil al operatorului. Cabina oferă o super controlabilitate cu un sistem inedit care permite acționarea atașamentelor de pe joystick sau o pedală cu două sensuri. Posibilitatea de a schimba controlul liniilor auxiliare între joystick și pedala cu două sensuri scade mult disconfortul care poate fi cauzat de utilizarea extinsă sau repetitivă a joystick-ului pentru a controla atașamentele. De asemenea, este util când este necesară precizia, deoarece operatorul poate păstra controlul deplin al excavatorului prin intermediul joystick-ului în timp ce utilizează pedala cu două sensuri pentru atașamente. Pentru un plus de confort, comenzile pentru liniile auxiliare de pe joystick-uri au fost repoziționate, iar joystick-urile au fost scurtate pentru a reduce efortul necesar pentru a le opera. În plus, a fost amplasată o pedală suplimentară, folosită pentru deplasările lungi.

 

Navigare articole


«

»